«Соціальна відповідальність подовжує життя: бізнесу, країні та кожному українцю» - Олександр Сосіс, акціонер Альянс Банку для журналу Banker

Alliancebank sosis

08 Грудня 2021

123

1.    Як розвивається корпоративно-соціальна відповідальність(КСВ) в Україні в цілому, конкретно банківського і фінансового секторів, бізнесу (B2B клієнти банків), на якому етапі знаходиться?

Якщо у багатьох країнах поняття корпоративно-соціальної відповідальності вже давно стало складовою бізнесу, то в Україні її все ще можуть сплутати з благодійністю або проведенням корпоративів. Різниця в тому, що КСВ – це налагодження бізнес-процесів, що дає змогу не лише отримувати прибуток, а й вирішувати суспільні потреби. Якими б вони не були. Однією з перешкод популяризації КСВ стає відсутність державної регламентації цього питання. Простіше кажучи, якщо не має мети з вимірюваним результатом, терміном та бонусами, то і бізнес розглядає запровадження КСВ на власний розсуд. У європейських країнах соціальна відповідальність затверджена на законодавчому рівні, що поки не відповідає реальності в Україні.

Попри це, діяльність банківського і фінансового сектору в Україні має високі оцінки від світової спільноти та показує не менш високі темпи росту. Тому і рівень відповідальності за свої дії у нашій сфері сягає міжнародних стандартів, що все більше залучає компанії до КСВ. Можна стверджувати, що саме завдяки впливу іноземних компаній і розпочався розвиток соціальної відповідальності в Україні, але вважаю, що наразі ми все ж перейшли на новий рівень – вже не початковий. Це було пов’язано з рядом подій, що об’єднало суспільство та показало готовність бізнесу допомагати: короновірусна криза, анексія українських територій, патріотичні події. 


2.    Що включає в себе розвиток КСВ (які напрямки, основні тренди)?

Взагалі, розвиток КСВ повинен бути комплексним та враховувати фактори від навколишнього середовища до власне створюваного продукту. Але здебільшого бізнес реагує на запит суспільства. Що це означає? 

Якщо у суспільства є певний запит та активний відгук на це питання, то воно стає першочерговим у розвитку КСВ компаній. Наприклад, нещодавно у мережі розійшовся скандал щодо особистого фото українського фуд-виробника на території РФ, на що українські маркетплейси одразу відреагували на суспільний осуд і зняли цю продукцію з продажу. Тобто вони відреагували на запит суспільства. Те ж саме зараз відбувається з підтримкою екологічних ініціатив, гендерної та расової рівності. Проте не варто забувати та відкладати інші напрямки КСВ, такі як: турбота про людські ресурси та їх розвиток, прозорість ділових відносин та чиста фінансова діяльність, створення дійсно необхідного продукту, що відповідає реаліям відповідального споживання.


3.    Які проекти/програми з розвитку корпоративно-соціальної відповідальності (КСВ) розроблені і впроваджені у вашій організації?

Одним з найважливіших свої проектів ми вважаємо "Форум добрих справ", створений Банком Альянс разом з Інститутом розвитку громадянського суспільства імені Голди Меїр. У цьому році на трьох Форумах говорили не лише про благодійність бізнесу, а і про суспільний активізм. Головна мета - продемонструвати на реальних історіях, що робити добро може кожен. Але є і другорядна - створити діалог із владою, щоб лідери думок, власники стартапів, представники МСБ могли розвиватися у цьому напрямі без перепон та популяризувати соціальну відповідальність у суспільстві.

Ще один приклад - конференція «Безводний аміак: ламаємо стереотипи, оптимізуємо витрати», яку ми створили з освітньою метою для аграріїв України. На конференції саме обговорювали питання взаємозалежності довгострокового прибутку та відповідального ставлення до екології, використання добрив та ведення бізнесу.


4.    Чому бізнесу важливо й вигідно ставати соціально відповідальним?

Якщо ви власник бізнесу, який досі не сприймає цінності, то ви точно сприймаєте мову цифр. Мілленіали витрачають на 70% більше на бренди з системою цінностей та корпоративною відповідальністю. А 51% дорослих частіше купують продукт або користуються послугою компанії, яка підтримала соціальні ініціативи. 

Що вже казати про покоління Z. Якщо у вас є діти, то ви вже зараз можете помітити, як їх думка впливає на ваш вибір. Це молоде покоління, яке виросло на гаслах про усвідомлене споживання, турботу про екологію та зміні моральних норм. У майбутньому саме вони стануть основною аудиторію вашого бренду.


5.    Наскільки важливо українському суспільству в цілому і працівникам, щоб компанії впроваджували соціально відповідальні проекти?

Кожен з нас щодня контактує із сотнею брендів/бізнесів/проєктів. Тобто можна стверджувати, що життя кожного українця прямопропорційно залежить від якості та відповідальності цих компаній: яким чином відбувається виробництво, які умови праці співробітників, як банк може допомогти розвивати свою справу, як можна залучити вільні ресурси до вирішення суспільних завдань. Варіантів може бути дуже багато. І це створює потужну підтримку, що допомагає державі створювати сильні позиції не лише ззовні, а й в середині країни.