Протягом останніх десяти років кількість банків в Україні значно скоротилася. Багато з тих, що пішли з фінансового ринку в 2014-2016 роках, мали величезні розміри капіталу і демонстрували солідний прибуток. Проте це їх не врятувало. А невеликі банки, всупереч політичним і економічним потрясінням, вистояли. Чому сталося саме так і які перспективи це відкриває їхнім клієнтам, чому малий і середній бізнес йде від великих банків, читайте далі.
На сьогодні нішеві банки мають відмінні показники за всіма напрямами своєї діяльності. Вони не перевантажені проблемними активами і діють у тих ринкових нішах, які важливі для малого та середнього бізнесу, але не цікаві великим банкам.
Великим банкам проблематично працювати з підприємцями сегмента МСБ, тому що до них потрібен індивідуальний підхід, який вони не можуть собі дозволити. У той час як невеликі банки розробляють унікальні продукти під вимоги клієнта, причому роблять це набагато швидше. Це і є успішно реалізована «нішевість».
На відміну від великих системних банків, невеликі банки більш Agile (англ. моторний, спритний, кмітливий). У них менше формалізму та більше людяності.
Чим більший банк – тим більше людей задіяно в ланцюжку прийняття рішення. На топ-менеджерів виводять хіба що великих бізнесменів. А в невеликому банку спілкуєшся з людиною, яка має прямий контакт з топ-менеджером.
Я обслуговуюся в БАНКУ АЛЬЯНС. Цей банк дуже гнучкий і нішевий, у його працівників відсутня байдужість до клієнта, що часто буває у великих банках. Тут є індивідуальний підхід до кожного, клієнтом дійсно займаються, йому приділяють увагу. У великому банку тебе начебто і вважають VIP-клієнтом. Але таких, як ти, там тисячі, і тому твоя «ціна» в цьому сенсі зменшується.
Ще я ціную швидкість обслуговування. У великих банках питання вирішуються довго – у них процедура, регламент, черги, врешті-решт. В АЛЬЯНСІ все набагато швидше, тут я заощаджую свій час.
Основні напрями роботи АТ «БАНК АЛЬЯНС» – корпоративне обслуговування, VIP-сервіс, казначейський бізнес і обслуговування клієнтів, які займаються експортно-імпортними операціями. Активно розвивають у банку FOREX для фізичних осіб і агронапрям. Останнім часом у зв'язку з валютною лібералізацією БАНК АЛЬЯНС почав надавати сервіс нерезидентам, які працюють з українськими компаніями.
У 2018 році БАНК АЛЬЯНС заробив 111 млн грн, за підсумками вересня 2019-го прибуток становив 48,6 млн.
Валютобаланс: 2019 рік у БАНКУ АЛЬЯНС почався з 2 млрд кредитного портфеля, на сьогодні він становить 2,9 млрд – як завдяки власному капіталу, так і залученню клієнтських коштів. Наприкінці року банк планує вийти на 3,5 млрд.
Ми є корпоративним банком, близько 96 % кредитного портфеля – це корпоративні позики. Що стосується роздробу, то в березні поточного року ми запустили Private Banking (РВ). У кожного підприємства, яке ми кредитуємо, є топ-менеджмент, тобто керівники вищої ланки, які хочуть обслуговуватися в нашому банку як індивідуальні клієнти. Так виникла ідея запустити VIP-сервіс, клієнтську базу якого ми зараз інтенсивно збільшуємо завдяки новим продуктам.
На сьогодні заборгованостей по кредитах практично немає, і цим у БАНКУ АЛЬЯНС дуже пишаються. Незважаючи на те, що кредитний портфель є досить великим, частка неробочих кредитів становить менш ніж 1%. У банку впевнені в тому, що поєднання гарної програми оцінки ризиків, уміння вибрати правильних клієнтів і робота сильної команди, кожен гравець якої пройшов чудову банківську школу за напрямом бізнес-ризик-менеджменту, – це запорука такого успіху.
Сервіс банку асоціюють з реальними людьми, які допомагають вирішувати проблеми клієнтів. Ми пропонуємо оптимальне рішення в ситуаціях, коли великі банки не можуть бути достатньо ефективними. У нас вистачає інструментів, щоб мінімізувати час клієнта й до кожного знайти індивідуальний підхід.
На ринку успішним буде не крупніший, а швидкий і людяний. Щоб надавати сучасні фінансові продукти, не обов'язково мати широку мережу відділень. Головне – побудувати збалансовану бізнес-модель, у якій є індивідуальний підхід до кожного підприємця, професійна допомога в розширенні його бізнесу та економія часу клієнта. Прибуткові й прозорі невеликі банки, які успішно працюють у своїх нішах, за багатьма критеріями виграють у великих системних, тому що їхнє першочергове завдання – стати частиною команди своїх клієнтів.
ДЖЕРЕЛО: https://mind.ua/publications/20204232-chogo-ochikue-biznes-vid-bankiv
Ми застосовуємо файли cookies, щоб забезпечити вам найкращий досвід користування нашим вебсайтом. Cookies застосовуються для проведення аналітики, надання персоніфікованих рекламних пропозицій, для персональних налаштувань контенту, тощо. Ваша конфіденційність дуже важлива для нас.
Детальніше – ПОЛІТИКА КОНФІДЕНЦІЙНОСТІ