Альянс Банк стає учасником всеукраїнської кампанії #Cashless

22 Листопада 2021

Від сьогодні Національний банк розпочав всеукраїнську інформаційну кампанію з популяризації безготівкових розрахунків #Cashless.

Мета кампанії – проінформувати українців про переваги і зручність безготівкових розрахунків, стимулюючи їх зростання. 

«Щороку кількість безготівкових операцій зростає. Наприклад, за січень−вересень 2021 року їх кількість зросла на 31,2%. Тобто майже на третину більше, аніж за аналогічний період у 2020-му. Тенденція буде продовжуватись, тому Альянс Банк підтримує кампанію #Cashless, щоб кожен у сучасній Україні зміг зручно розраховуватись. Адже безготівкові операції – це не лише просто, зручно і безпечно. Це наше найближче майбутнє», – зазначив Директор з розвитку роздрібного бізнесу Альянс Банку Віктор Кулик

У межах кампанії Національний банк разом із партнерами розповідатимуть про сучасні можливості широкого використання безготівкових розрахунків, зокрема про те, як відкрити рахунок у банку, типи платіжних карток, онлайн-банкінг, як здійснювати платежі та перекази через платіжні сайти та маркетплейси за реквізитами та QR-кодом. Крім того, детально пояснять, як працює NFC-технологія, як токенізувати платіжну картку та додати її у смартфон, «розумний» годинник або фітнес-браслет, а також нагадають основні правила безпеки під час безготівкових розрахунків. 

«Згідно з результатами дослідження, яке проводив Національний банк у 2020 році, платіжною карткою за останній рік користувалися 76% українців, проте онлайн-банкінгом – всього 21%. Ще досить значний відсоток громадян, отримавши зарплату, стипендію чи пенсію на картку, знімають з неї гроші в банкоматі та розраховуються готівкою», – розповів заступник Голови НБУ Олексій Шабан

Він додав, що найбільше підтримки в опануванні безготівкових розрахунків потребує старше населення України, особливо в регіонах, оскільки ця тема вимагає навичок не тільки з фінансової, а й цифрової грамотності. 

«Тому ми розраховуємо, що молоді люди допоможуть старшому поколінню познайомитися з нюансами безготівкових розрахунків та навчать їх сплачувати комунальні послуги онлайн і купувати в інтернеті», – сказав Олексій Шабан.

Отже, кампанія #Cashless має не тільки просвітницький характер, але й набуває соціального спрямування.

«Національний банк послідовно проводить політику, спрямовану на збільшення частки безготівкових розрахунків. Ми маємо Дорожню карту розвитку безготівкової економіки до 2025 року, яка передбачає поступовий перехід України до Cashless economy завдяки стимулюванню витрат у безготівковій формі, розвитку інфраструктури безготівкових платежів, зниженню використання готівки та забезпеченню сталості платіжної інфраструктури», – зауважив директор Департаменту стратегії та розвитку НБУ Арсен Макарчук.

«Сьогодні ми бачимо чітку тенденцію до збільшення кількості та обсягів безготівкових платежів. Українці дедалі більше віддають перевагу cashless-розрахункам. Безготівкові розрахунки вже стали для багатьох українців звичкою, що відповідає їх сьогоднішнім потребам. Водночас це є показником і зростання рівня фінансової грамотності, і довіри до платіжних інновацій. Упевнені, що завдяки інформаційній кампанії громадяни різного віку знайдуть відповіді на усі свої запитання та використовуватимуть різні безготівкові інструменти оплати ще частіше», – прокоментувала заступник директора Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку НБУ Ольга Василєва

З навчальною метою Національний банк також запускає спеціальну вебсторінку (лендинг) "Cashless" із детальною інформацією про кампанію та безготівкові платежі.

Інформаційна кампанія #Cashless триватиме впродовж трьох місяців у всіх регіонах України за підтримки Міжнародної фінансової корпорації (IFC) у партнерстві з Державним секретаріатом Швейцарії з економічних питань (SECO) та Фондом ефективного врядування Великобританії, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та Кіберполіції.

Кампанія є продовженням інформаційних кампаній із безпеки готівкових платежів #АнатоміяГривні та з протидії шахрайству #ШахрайГудбай.